Dessa fantastiska rödbetor


Rödbetor:
Skrubba rödbetorna och skär bort ev blast.
Skär inte bort rottråden under betan - då blöder den
Koka tills rödbetorna är mjuka
Kan ta allt från 25-45 minuter
Skölj i kallt vatten och gnid av skalet
Skiva tunt

Getostsmör:
Blanda kantfri getost med mjukt smör
Vrid svartpepparkvarnen över

Alternativ:
Blanda kantfri getost (mixa) med creme fraiche

Lägg getostblandningen över rödbetorna, ringla över lite honung
Peppra lite till och flingsalta mycket lätt
På denna bild serverades grillad fläskytterfilé och en sallad med rödlök och tomat med en vinägrett av balsamvinäger och olivolja
Riktig sommarmat!
2 reaktioner på ”Dessa fantastiska rödbetor

  1. Jag tipsar igen… o-ombett! Du får väl säga till om jag ska hålla käften! *S*
    Tål man/tycker om så kan jag starkt rekommendera rostade pinjenötter att strö över getostkrämen. Sjukt gott!

    • jag är ju allergisk mot nötter och även pinjenötter som är ett frö så jag undviker det. Däremot brukar jag rosta pumpafrön och ha på.

Synpunkter?

