Lättrimmad torskrygg

Fredagens middag bestod av lättrimmad torskrygg med pocherat ägg, hollandaisesås, smörfräst spenat och kokt potatis.

Inte riktigt mat i min smak – jag gillar rätter med drag i men helt ok om man gillar mat som inte bränner sönder strupen 😉

Jag får tacka Melanders fisk för inspirationen!

Det jag lärde mig alldeles själv är att 40 grader gott och väl räcker som innertemperatur på vit fisk. Körde till 43 grader men jag tyckte att fisken blev aningen för hård i köttet.

 

Synpunkter?

