Lax med päronsallad… ur min vanliga blogg

Ställde mig vid spisen så snart jag kom hem från springandet. Kollade i kylen, det enda vin som fanns var en mousserande rosé. Korkade upp och pocherade laxbitar i vinet med lite fiskfond, vitpepparkorn, salt och dill. La på färsk sparris och sugarsnaps.

Medan den sakta kokade öppnade jag påsen med ICA:s bistrosallad, skivade ett päron tunt, skivade rödlök ännu tunnare och la på dom gröna bladen tillsammans med en bunt ärtskott. Vispade ihop en enkel dijonsenapsvinägrett. Guuuu vad gott det blev. Precis vad jag behövde ikväll. Det är inte alls tråkigt att äta ensam och stackars mig som måste dricka upp rosévinet ikväll… ingen idé att spara på mousserande vin

Jag är väldigt intresserad av varför det inte går att lägga in inlägget under en kategori? Kryssrutan har försvunnit. Har jag käkat upp den av misstag???

2 reaktioner på ”Lax med päronsallad… ur min vanliga blogg

  1. Åh, detta måste jag prova.
    Också.
    Jag älskar din matblogg Maria – allt på samma ställe. Tänk så många recept jag har missat under alla dessa år! 😉

Synpunkter?

