Butternutsquash

Letade, som vanligt utan resultat, efter butternutsquash i Hemköpsbutiken i förorten. Tråkigt! Men jag är ju lite företagsam så jag gick fram till en anställd som plockade upp grönsaker och frågade om dom inte kunde ta in butternutsquash. Hon tittade på mig som om jag frågat om jag tänkte ta med henne hem.. Jag frågade en gång till och hon pekade in i butiken på en äldre man. Jag sprang ikapp honom och ställde samma fråga (man ska väl fråga i butiken om dom inte kan ta in varor?), han tittade på mig och frågade ” va sa du att det hette”. jag förklade igen. Och han tittade på mig som jag bett dom ta in något otillåtet. Han sa att han skulle tala om det för någon annan.

Antar att jag får fortsätta åka till Länna och handla 😦

Synd för dom håller ju i evighet i butiken så länge inte skalet går sönder.

Jag fick en del kommentarer på f.b om att alla faktiskt inte vet vad det är. Det är helt ok men om man jobbar i en butik så får man ha lite råvarukoll. Det är ju inte 7eleven precis…

Nästa vecka lagar jag:

http://www.spisa.nu/3.21142/recept/rostad-pumparisotto-med-pecorinoeller:

http://www.foodnetwork.com/recipes/emeril-lagasse/butternut-squash-gnocchi-with-balsamic-brown-butter-recipe/index.html

2 reaktioner på ”Butternutsquash

Synpunkter?

