Cook’s krog i Luleå!

Har ni vägarna förbi så är det nästan ett måste. Fantastisk mat och en service som nästan gjorde mig tårögd!

http://www.cookskrog.se/

Pilgrimsmusslor
med jordärtskockscreme och halstrad oxbringa samt inlagd fänkål

Till det drack jag ett glas fantastiskt god Bourgogne Chardonnay, sa till väninnan att hon skulle smaka ur mitt glas och då fyllde servitrisen på hennes glas utan att det debiterades på notan. Händer sånt i Stockholm? Aldrig…

Jag fortsatte med (hann ta en tugga innan jag kom ihåg att fota!):

Kryddgrillat reninnanlår
med svampfylld potatisbakelse och svartrot lingonvinegrette samt björnbärssky

Servitrisen rekommenderade efter lite disukssion ett vin men kom tillbaka efter en stund och meddelade att hon varit ner i vinkällaren och hittat en flaska som dom tidigare saluförde men bara hade en kvar av och frågade om jag var intresserad av det istället. Så jag fick en flaska fantastisk god:

Vi beställde bara kaffe efter maten men fick ändå in ett fat med lite godsaker i miniformat. Tryfflar och annat sött. Varför har jag ingen bild på det???

Allt var så gott. Så himla gott!

2 reaktioner på ”Cook’s krog i Luleå!

Synpunkter?

