Höstmat! Draget fläsk

Har ni inte dragit fläsk tidigare så är det läge att börja nu!

Pulled pork heter det på engelska och i en del svenska recept. Leta på nätet. Finns massor av varianter. Själv har jag en förkärlek för mat med lite hetta i…

Jag följde denna länk igår:

http://taffel.se/recept/pulled-pork-langstekt-karre-som-i-amerikanska-sodern

och resultatet blev ett fantisktiskt gott kött. Tjuvsmakade lite på macka i morse men intentionen är att ikväll baka tortillabröd till tisdagens middag med sonen!

Anledningen till att jag ”drog” fläsk igår var att hemköp hade fläskkarré för 29:90 kilot. Köpte en bit på drygt 3 kilo. Fast det tog 6 timmar att få det perfekt. Inte fyra som det står i receptet.

Fryste ner det mesta efter att ha dragit isär det med gaffel innan jag la mig för kvällen. Det innebär att jag har många måltider att njuta av framöver.

6 reaktioner på ”Höstmat! Draget fläsk

Synpunkter?

