”Sluta rök” godis

Förra veckans rökavslut har lämnat mig med en ständigt knorrande mage.

Inser hur många gånger jag tagit en cigg istället för mellanmål…

Efter lite tips så kollade jag skafferiet och hittade följande saker:

Pumpafrön, torkade dadlar, torkade tranbär, en burk sötad ekologisk jordnötssmör och tre katrinplommon i en påse.

Tog fram matberedaren och mixade allt utan jordnötssmöret. Kollade konsistensen och tillsatte drygt en msk jordnötssmör. Mixade igen och rullade små bollar.

Gott! Och troligtvis mycket nyttigare än dom burkar med Marabougodis som står på kontoret…

En reaktion på ””Sluta rök” godis

  1. Kanske något att testa!?
    Jag fick ”raw food” när jag var på en föreläsning, till kaffet blev det fikonbollar. Jag gjorde såna häromdagen med fikon, dadlar, mandlar och riven ingefära. Gott och inte så förbaskat sött!

Synpunkter?

