Träningsmellis

Det står ofta i träningsbloggar att 1% Kesella blir god av att blandas med lite Fun Light. Säkert men vill man få i sig en sån konstgjord produkt som Fun?

Inte jag iallafall. Trots att jag försöker undvika mjölkprodukter så är den 1% Kesellan ett suveränt tillskott av protein och blandat med dryga matskeden koncentrerad juice så känns den mer naturlig.

Eller som i morse när jag tinade en näve frysta bär och rörde om. Mycket gott – det slår den isländska svindyra yoghurten med hästlängder.

Och det behöver inte vara just Arlas. Lidl har billig kvarg i 500g förpackning!

2 reaktioner på ”Träningsmellis

  1. Jag fattar inte idén med light-produkter.

    På jobbet har vi en hetsig diskussion just nu. Ledningen har bestämt att ta bort alla sockerhaltiga drycker från automater och matsalar (både dricka och juice) men man behåller light-produkterna.

    Ingen fattar nånting.

    Jo, jag förstår att ett diabetes-företag som vi ska föregå med gott exempel, men å andra sidan behöver även diabetiker akuta doser socker ibland när de är ”låga”. Men just att föregå med gott exempel skulle jag tycka var att behålla juicerna med naturligt socker och skrota light-produkterna.

    Undrar förresten vad jag skulle kunna hitta på för ersättningsalternativ på denna sida Sundet där man inte får tag i Kesella. Skyr, förmodligen?

    • Men finns det inte någon sorts kvarg? Jag gillar inte aspartamprodukter och att äta det som träningsmellis är ganska obegripligt. Ska man inte vara rädd om kroppen när man tränar? Kanske är japanerna inte så tokiga som inte tillåter aspartam?

      /Maria

Synpunkter?

