Inte så mycket recept just nu…

Jag försöker ju gå ner i vikt eller fel – förändra mitt liv åt det bättre. Inte för att jag lagat dålig mat tidigare men jag har däremot ätit på tok för stora portioner. Det kommer att komma lite recept då och då på smalare mat men jobb, träning och liv tar en stor del av tiden just nu – precis som jag vill ha det 🙂

Vad äter jag då? Här kommer en exempelvecka!

Ett ägg till frukost. Kaffe med vanlig mjölk i (sojamjölken tog slut) Frukt på jobbet. Fiskkakorna med dippsåsen till lunch och proteinpannkakor med sylt och Kesella till middag. Till kvällen käkade jag lite kesella och frukt. Te

Finncrisp med makrill till frukost. Kaffe. Ägg till mellis + frukt. Kotlett med paprikaröra och potatis till lunch. Sallad med räkor, kesella och grönsaker till middag + lite extra kesella blandat med juice på kvällen

Finncrisp med makrill + lite kesella blandat med juice + kaffe till frulle. Dumplings på stan. Omelett på tre ägg och en burk musslor till middag. Mer kesella med hallon till mellis och 50 g choklad! Te

Havregrynsgröt (på ½ dl havregryn) med hallon. 1 ägg, kaffe till frulle. Hemlagad grönsakslasagne till lunch med en klick kesella blandat med hackad rödlök i. Fisk med skinka och broccoli. 1 glas rödvin. En burk kesella blandat med juice till mellis + frusna vindruvor. Te

Havregrynsgröt (på ½ dl havregryn). Ägg, kaffe till frulle. Kesella blandat med juice till mellis + frukter. Högrev med couscous till lunch. Potatis och purjolökssoppa med räkor till middag. Lite räkor på natten efter jobbet + en kopp te

Alla lagade måltider innehåller 1 tsk kokosfett per måltid och sedan äter jag omega 3 samt d-vitamin varje dag. Har jag sallad till maten har jag lite kallpressad linfröolja + vinäger på.

Synpunkter?

