Stark kycklingfärs med gröna bönor

20120321-211214.jpg
Återigen kom jag hem kvart i nio på kvällen dödstrött och vrålhungrig.

Tog upp en påse frysta gröna bönor från frysen, la dom i en plastbytta och hällde i en skvätt vatten. På med en tallrik och in i Mikron 6 minuter. Tiden beror på hur mycket bönor man kokar, jag tog ca 400 g

Under tiden satte jag på plattan, la i en klick kokosfett, finrev en kinesisk vitlök. När pannan var varm la jag i kyckingfärsen och fräste upp, saltade lite, la i en dryg matsked gul thailändsk currypasta och lät fräsa ihop igen. Sen hällde jag i 2.5 dl ”laga lätt” och lät det puttra i fem minuter.
I med dom avrunna bönorna och rörde om.
Klart!

15 minuter senare – mat!

Lite flingsalt på och lyckan var stor.

7 reaktioner på ”Stark kycklingfärs med gröna bönor

  1. Kinesisk vitlök det är väl den vanliga vitlöken? Tog du en hel vitlök eller en klyfta?
    Kokosfett var köper du det?

  2. Har du smakat lökstjälkarna från vitlöken? Man klipper av dom när man skördar den klyftfria vitlöken. De steks i olja och är jättegoda. Fast jag tror att man måste bege sig till en Kina butik för att få tag i dom

Synpunkter?

