Edamamebönor

Har du inte testat edamamebönor (gröna japanska sojabönor) så tycker jag att det är hög tid. Proteinrika och fettfattiga och framför allt goda passar dom i sallader, lätt mosade med tex fetaost och chili på macka, som topping med vårlök i skivor på soppor eller lätt värmda med en gnutta smör på och salt som kvällsnacks.

Finns att köpa frysta med både skida och skalade. Skidan äts inte utan bara bönorna!

Prova!

7 reaktioner på ”Edamamebönor

  1. Jag är galen i dessa bönor… de är ju så supergoda. Du må tro att jag blev glad när jag hittade påsar på 400 gr till reapriset 10:-!!
    Jag fyllde nästan korgen med påsarna…

  2. Verkligen jättegoda bönor. MEN – jag tål dem inte. *tjurar*
    Sist jag testade åt jag f e m stycken, timmarna efter fick jag grymt ont i magen. *synd om*
    Nu petar jag bort de små liven.

Synpunkter?

