Inspirerad av Ström lagar jag omelett i ugnen

Kollade ströms blogg och hittade ett recept på ugnsomelett. Kollade min kyl och hittade resterna av gårdags kyckling. Perfekt! Min variant är lite fetare eftersom jag gillar kycklingskinn. kalorierna är räknade på att man äter halva satsen men en tredjedel hade räckt tillsammans med en matig sallad – jag är övermätt nu.

Körde bönorna i mikron i två minuter på full effekt. La dom i den smorda formen. Skar kycklingen i bitar på och hällde över äggvita och minikeso som jag vispat ihop lätt med salt och peppar- la chiliflakes över och ställde i 200 grader i 25 minuter.

 

» 130,0 gram Äggvita     53 Kcal
» 100,0 gram Kycklinglår kycklingklubba m skinn     156 Kcal
» 100,0 gram Keso 1.5% Cottage Cheese – Mini     72 Kcal
» 50,0 gram Gröna bönor frysta     16 Kcal
» 5 gram Olivolja    (till formen)  44 Kcal

Salt, chiliflakes, peppar

Fett: 16 g     Protein: 44 g     Kolhydrater: 4 g     341 kcal

2 reaktioner på ”Inspirerad av Ström lagar jag omelett i ugnen

    • Det är nog det gröna som gör det 😉
      Men det är ju det bästa med att kolla folks bloggar – alltid hittar man något att bli inspirerad av och det här blev en god och mättande middag!

Synpunkter?

