Citron och dillgravad röding

20120603-114048.jpg

20120603-114055.jpg
Sonens far, exet, gillar att fiska men han äter inte fisk. Jag gillar att äta fisk men fiskar inte. Perfekt kombo!
I fredags fick jag två Rödingar och en Öring. Jättegott.

Imorse filéade jag och ryckte ben ur en Rödningen och bestämde mig för att citron och dillgrava

4 msk socker
3 msk salt
Rivet skal från två citroner
1 dryg tsk grovhackad vitpeppar
En kruka dill

Tänkte låta den ligga 1.5 dygn knappt för bitarna är inte så tjocka.

Helst skulle jag vilja att den var klar igår 😉

6 reaktioner på ”Citron och dillgravad röding

  1. Se till att hålla kylskåpsdörren ordentligt stängd, annars kanske katten äter upp det. Det hände mig en gång, kattrackarn fick upp kylskåpsdörren på nåt sätt och käkade upp en halv kalvsylta.

Synpunkter?

