Köttfärs i filodegsskal

20120709-193015.jpg

Inspirerad av http://www.ica.se/Recept/frasig-kottfarspaj-pa-filodeg-med-grekisk-sallad-713858/ men utan att orka gå handla allt som behövdes körde jag en egen variant av receptet.

Fräste en hackad rödlök och en riven kinesisk vitlök i lite olja. La i en hackad spansk peppar, fräste lite till och la tillslut ner köttfärsen och lät den bli brynt. Saltade och smakade av.

La enligt anvisningen i orginalreceptet filodeg i en form (fast jag la dubbla lager innan jag penslade). Hällde i köttfärsen och tryckte ner bitar av rökt fetaost och en förpackning små plommontomater.

Hällde över tre ägg som vispats med minimjölk och gräddade 25 minuter i 200g i varmluftsugn.

Nu måste jag erkänna att jag överätit en smula 😉

20120709-193006.jpg

 

2 reaktioner på ”Köttfärs i filodegsskal

Synpunkter?

