Långkok med högrev!

Köpte en bit högrev på extrapris. Brynte den och la i mina nya fina gryta tillsammans med; rödvin, paprika, lök, grillad paprika, en pirirpiri, 2 st stjärnanis, några tsk salt, 1dl aijvar  och vitlök i ugnen (100 grader) under natten.

På morgonen tog jag ut grytan. Lät det svalna lite och rev köttet i strimlor. La i en bytta. Fiskade upp nästan alla saker ur grytan men lät ca 1 dl vara kvar.

Kokade ihop vätska och mixade sedan såsen slät och tryckte den genom en trådsil. Hällde tillbaka i grytan och rundade av med en stor klick smör. Smakade av och saltade lite och la tillbaka köttet

Köttet serverades med blomkålsmos och sallad

Långkokt gryta blir inte så fin på bild men det var gott!

4 reaktioner på ”Långkok med högrev!

  1. Jäklar vad gott!!! Själv är jag tyvärr ingen höjdare på att laga mat så det låter lite för avancerat för mig… Men jag ska nog kunna övertala min karl att laga dem här maten till mig så fort vi kommer hem från semestern:)

Synpunkter?

