Lapskojs à la lchf

20120808-192156.jpg
Minns ni skolans lapskojs?
http://www.tasteline.com/recept/lapskojs
Jag minns den med fasa men jag minns att ungarna älskade det på dagis.
Dagens middag påminde till utseendet om lapskojs så jag tycker att det kan vara en lchf- variant på det!

Ångkoka ett blomkålshuvud mjukt (jag använde gul blomkål)
Riv under tiden 1 dl smakrik ost och stek upp 300g bacontärningar
Jag tinade även ett pkt edamamebönor – både för färgens skull och för att jag faktiskt inte käkar lchf längre

När blomkålen är mjuk mixas den med mixerstav. Lägg i en klick smör. Mixa. Lägg i ost och bacon rör om och smaka av. Salta och vitpeppra efter smak.
Blanda i bönorna och rör om.

Klart!

En reaktion på ”Lapskojs à la lchf

  1. Ping: Inte händer det mycket inte… | Absolut ointressant…

Synpunkter?

