När cacao & chili hamnade i varukorgen

Det hände sig för länge sedan, typ i lördags att polaren och jag stod vid fiskdisken på hemköp och handlade färsk tonfisk och kvinnan i disken frågade om jag hade något recept på gång. Jag erkände att jag inte hade det och hon rekommenderade cacao&chili att trycka kanterna på tonfisken med före stekning. Det var då jag blev kär. Inte i henne men jag gillar folk som matpräglar mig.

Kom hem med kryddan och luktade på den. Hmmm…

Före tonfisken stekte jag pilgrimsmusslor och kokade palsternacka i grädde till puré tittade lite i kastrullen och tog modigt cacao&chilikryddan (plus salt) och kryddade på. En chansning som visade sig smart för det blev himla gott!

Så blev även tonfisken och grönsalladen som jag finrev lite mörk choklad över förutom vinägretten. Tillsammans med chiliaioli blev det en riktigt höjdarmiddag!

Kronärtskockorna borde inte vara med på bild egentligen för det var lördagslunchen 😉

2 reaktioner på ”När cacao & chili hamnade i varukorgen

Synpunkter?

