Inspiration från Salt&Peppar

20121007-185737.jpg
Hade glömt Salt&Peppar som kom för ett tag sedan men öppnade tidningen exakt rätt dag – dagen då jag gjorde pulled pork som skulle serveras som tacomiddag!

20121007-185927.jpg

20121007-185938.jpg
Den rostade majsdippan förändrade jag lite för att passa min diet

1 liten burk majs à 165g majs
1/2 röd chili
50 g Apetina 10%
25 g riven 16% ost
1/2 pressad lime

Rosta majs och chili i en torr panna tills majsen fått lite färg. Mixa med osten och lime och smaka av med salt

Gott!

Gjorde även en riktigt stark salsa, även den från tidningen

20121007-190406.jpg

4 tomater utan kärnhus, skärs i små bitar
Blanda med 1/2 finhackad chili, 1 dl gräslök, 1/2 pressad lime, knappt en tsk honung, en kruka färsk koriander. Blanda och smaka av med salt

Köpes burkar med salsa smakar inte gott…

Det som saknas på bild är gucamole som gjordes av två mosade avokado , knappt en finriven solo (vitlök), drygt 1/2 tsk spiskummin och lika mycket mald koriander, och knappt en tsk sambal och saften av en halv lime. Mosa ihop och blanda i en dl gräddfil. Salta och smaka av. Krydda mer om det behövs!

5 reaktioner på ”Inspiration från Salt&Peppar

  1. Jag höll på att varmköra min stavmixer när jag gjorde majsdippen idag. Hade ju missat limen… 😉
    Gott blev det iallafall. Tack för inspirationen!

Synpunkter?

