Saffranstorsk

20121118-160509.jpg
En av mina facebookvänner skrev igår om hennes favoritsås och självklart så kopierade jag receptet idag! Jag gillar människor som inspirerar i matväg.
Det här kändes väldigt annorlunda mot för den sortens kryddstarka mat jag brukar laga men det landade som bomull i magen.

2 pkt torsk
2 havregrädde
1 pkt saffran
1 knapp msk torkad dragon
1 buljongtärning
Salt + peppar

Koka upp havregrädde med all smaksättning, vispa, lägg i torsken i bitar. Min var tinad så jag lät den puttra i tre minuter och ställde sedan pannan åt sidan (med lock) medan potatisen till moset kokade.
Smaka av och krydda mer om det behövs.

Lätt som en plätt!

20121118-161107.jpg

Synpunkter?

