Kebab hemma

Ibland fuskar jag. Fuskar och köper färdigt kebabkött att steka hemma men det gör sonen glad!

Däremot fixar jag egen kebabsås av 3% yoghurt (ca 2.5 dl) , en msk köpesmajonnäs, lite persillade (hade inte italiensk salladskrydda hemma), lite cayennepeppar, salt och två pressade vitlöksklyftor.

Fixade sallad och la sallad, kebabköttet – som jag stekt – på ett stort tortillabröd och spritsade lite srirachasås på innan jag la på vitlökssåsen.

Sa jag att jag luktar hemskt mycket vitlök nu?

En reaktion på ”Kebab hemma

  1. Ping: Att bo utan partner | Absolut ointressant…

Synpunkter?

