Kimchi

20121125-200633.jpg

Nu står rättikan och jäser på köksbänken för att bli kimchi.

http://www.kimchi.se/mat/kimchi/index.html

Imorgon ska salladskålen få bli kimchi den med. Själv har jag slagit mig ner i soffan med en bit paleobröd med sista skivan kassler på och avnjuter te med mandelmjölk. Det är inte så illa livet!

http://fastpaleo.com/tgi-paleo-bread/

Brödreceptet fick modifieras lite då det inte fanns arrrowrot att köpa. Jag malde chiafrön istället plus att jag saltade lite. Hade ingen 1.5 liters form hemma så det blev aningen platt men helt ätbart.

På tal om det så är mandelmjölk mindre kaloririkt än lättmjölk! Fast jag brukar dricka minimjölk men nu ska jag vara mjölk och sädesslagsfri i fyra veckor.

Något måste jag ju roa mig med.

20121125-201746.jpg

Synpunkter?

