Revbensspjäll i slow cooker

image

Just nu marinerar jag tjocka revbensspjäll i julmust, stjärnanis, kanel och chipotle på köksbänken i en påse
Medan jag sover i natt får spjällen koka i marinaden i slow cookern för att sedan fysas ner och glaceras på julafton
image

4 reaktioner på ”Revbensspjäll i slow cooker

  1. Det här med Slow Cooker, vad gör den för bra? Jag menar vad är tänket med den? Fördel och nackdel, jag funderar lite på om jag ska ha en.
    Och du, jag har köpt en Julienneskalare, jättebra att använda, tack för det tipset 🙂

    • Den lagar maten på svag värme (65-75 °) under lång tid. Jag brukar ha på den över natten. Speciellt fläskkött blir otroligt mört att köra länge.
      Nackdelen är väl storleken, mitt kök är för litet för att jag ska kunna förvara den när den inte används.

Synpunkter?

