Frukost

image

Letade igår efter mjölfritt bröd och hittade ett så pass enkelt recept att jag tvekade över om det skulle funka. Till ett bröd:

1 ägg

1 dl mandelmjöl

1 tsk kokosfett

1 kryddmått salt

1 kryddmått bakpulver

Smält kokosfettet och vispa ihop alla ingredienser till en smet. Häll ut på en smord tallrik och kör 2 min i mikron på full effekt. Brödet såg lite märkligt ut när jag tog ut det men undersidan såg ut som ett vanligt bröd och där bredde jag smör. Perfekt frukostbröd!

Däremot tror jag att jag testar att köra det lite kortare tid nästa gång.

Kolla  denna facebooksida, dom har fantastiska recept

https://www.facebook.com/Undervarttak

4 reaktioner på ”Frukost

  1. Ping: Rödbetsburgare | Att laga mat är att vara lite mer levande

Synpunkter?

