Bönröra för bönskeptiker

20130501-152224.jpg

20130501-152230.jpg

20130501-152237.jpg
Sonen, 11 år, gillar inte bönor. Jag gillar bönor men ogillar kikärtor.
Båda gillar vi ”dippa”
Denna röra smakar inte bönor utan mustigt och gott – som hummus fast utan bismaken av kikärtor

1 burk ”smörbönor”. Sköljda.
3 rivna vitlöksklyftor
1/2 dl tahini
1 tsk tamari
1/2 tsk sambal
1/2 dl kallpressad olivolja
Flingsalt

Mixa allt utom saltet med en stavmixer och smaka av. Flingsalta vid behov.
Ät med morotsstavar eller på fröknäcke!

8 reaktioner på ”Bönröra för bönskeptiker

  1. Ping: ”Jag kommer att börja äta hos mina kompisar” | Tanten goes fit!

  2. ahh, det ska jag testa! jag gillar inte konsistensen på bönor, men det där verkar .. hmm … ätligt 😀

Synpunkter?

