Snabbmat

20130514-200138.jpg
Hemma från jobbet halv sju. Pust!
In med sötpotatis i halvor i ugnen (på ett annat fat kycklingklubborna till son och dotter) penslade med marinaden som sonen gjort.
En halv timme senare avnjuter jag sötpotatis, sallad, dippa av tomatpeston blandad med soyayoghurt och en avokado till allt detta.
Och ett glas spanskt vin… Kanske för att jag lyssnat på genomgång av ny spårvagnsmodell, på spanska, i två dagar nu?
😉

7 reaktioner på ”Snabbmat

  1. Dottern (som ju numera är mestadels vegetarian) påpekade att hon inte tyckte det spelade någon roll om den vegetariska maten lagades tillsammans med kött om hon nu delade måltid med köttätare.
    Grejen för henne är att HON äter vegetariskt, inte att göra livet svårt och komplicerat för sig och resten av världen…

    Är du noga med att skilja allt kött från ”det gröna”?

    • Inte alls noga. Det är mitt val men jag lagade inte kycklingklubborna och sötpotatisen i samma form igår. Dom frågade på subway om dom skulle byta handskar när dom gjorde min veggiemacka – det tycker jag är resursslöseri.

      • Precis, så tycker vi med!

        Men en del är ju helt rabbiata (känner ju rätt många rastas, som ju ofta är väldigt strikta i sitt val)

        Då tappar man ju också bort den goda lockande känslan som eventuellt kan locka fler att välja mer vegetarisk mat, om det ska vara så petnoga och ”jobbigt”

Synpunkter?

