Tofu, kan det vara något?

20130516-203944.jpg

20130516-203956.jpg

20130516-204006.jpg

Jag försöker verkligen lära mig gilla konsistensen av tofu (jag har försökt i typ 30 år…) och denna är bäst hitintills. Inspirerad av fredagsmiddagen https://vanligmat.wordpress.com/2013/05/11/matig-sallad/ så uteslöt jag bönorna och smulade i den röda tofun istället. Det funkade.

Det var faktiskt riktigt gott eller så var jag dödshungrig 😉

4 reaktioner på ”Tofu, kan det vara något?

    • Vanlig tofu (finns olika sorter) den hårda är som tvättsvamp. Beror lite på sort. Den tar ogärna åt sig smaker dvs suger inte åt sig men man kan panera den för att få yta. den har var något smuligare och strävare än naturell men det kan bero på märke. jag köper Kung markattas i vanliga fall. Den finns det mjuk tofu som man kan tex kan mixa, den är mer som precis stannad äggstanning.
      Det är tydligen det som västerlänningar har svårast för – konsistensen läste jag och det kan nog stämma.

Synpunkter?

