Att äta under resor

20130527-130945.jpg

20130527-130957.jpg

20130527-131004.jpg

20130527-131010.jpg
Lite av det jag ätit under fredag till måndag.
Det är inte helt lätt att äta ute om man, som jag, valt bort mejeri, gluten och kött…

På Bishop Arms i Trollhättan blev det pommes med coleslaw (tur att jag äter ägg) och lite grönsaker. Allvarligt – är det sån mat som erbjuds vegetarianer 2013 i Sverige? Visst, det fanns quorn på menyn men jag är överkänslig mot det. Det fanns sallad… Ja? Men mat fanns det inte. Ointresset verkar stort för den typen av mat.
Kollade runt på lite finare Stockholms krogar och såg att vegetariskt alternativ till 99% var risotto. Jättekul… Imponerande värre.
Nå jag brukar inte äta ute och det lär ju inte bli oftare nu så det är en himla tur att jag gillar att laga mat.

3 reaktioner på ”Att äta under resor

Synpunkter?

