Hjärnspöken!

Till bredden fylld av sorg och tomhet tog hjärnspökena överhand efter dagens mest oväntade besök.

Chokladen på Hemköp låg risigt till men alla innehöll mjölkprotein. Godiset i burkarna innehöll gelatin och jag tänkte mitt i bedrövelsen att en strikt kosthållning hjälper mot hjärnspöken.

Det är rätt så intressant. Varför äter vi? Är det för att vi är ledsna, sura, arga, glada, oroliga, sällskapliga eller?

Dagens absolut värsta dag, min födelsedag dessutom, avslutades med stekt spetskål och vin… Låter sunt va?
Jag är inte alltid så himla präktig

20130528-183603.jpg

20130528-183612.jpg

17 reaktioner på ”Hjärnspöken!

  1. Vem bestämmer vad som är bra eller inte? Du är bra, du är bäst! Och ett glas vin på födelsedagen, ett gott glas vin, så låt det vara då. Njut av det du gjorde i matväg.

        • Ja,jag utgår från att ingen tupp varit i krokarna trots att jag bara äter ägg från höns som får vara utomhus om dom vill

          • Jodå, jag har varit och kollat läget på två ställen. Inte hönsfabriker. Utan från ”glada” höns

          • Som jag minns mina höns är de inte särskilt glada utan sin tupp 😉
            Men å andra sidan tycker jag det är helt OK att äta även befruktade ägg från glada höns, som exempelvis dem vi hade då 😛

            Jag anser nog att fiskar också har det rätt så trevligt med deras mått mätt… äter du fiskrom?

          • Bara det smakar hav så 😛

            Alltså nu är ju tuppar förebilden för alla män som vill bete sig så som en kvinna önskar sig att män borde uppföra sig!

            Om män var som tuppar skulle världen vara paradiset på jorden 😀

Synpunkter?

