veganmozzarella…

IMG_6594 IMG_6596 IMG_6599 IMG_6601Var in på Goodstore igår och såg den veganska osten och tänkte att jag åtminstone borde prova. Jag kunde ha hoppat det för den var inte god. Den var inte snoräcklig men den var så där att jag önskar att jag inte vetat hur den smakade. Jag ogillar f.ö produkter som ska se ut som ovegetariska men ibland tänker jag att det är trist om jag inte ens provar.

Nu vet jag.

”Osten” hamnade på dom ugnsstekta portobellosvamparna som jag fyllde med bönfräset som blev över från onsdagens tortillas. Tillsammans med spetskål i centimetertjocka skivor – penslade med olja och kryddade – körde allt i ugnen tills kålen var mjuk.

Hittade lite salsa i kylen som serverade till + en avocado.

Vis av lärdom kommer jag framöver att sätta in svampen 10 minuter efter kålen i ugnen 🙂

no_meat_vegan_message_swag_stickers-r90435b954a35474696da249b85949f06_v9waf_8byvr_324

Synpunkter?

