Havets frukt?

Många säger att dom är vegetarianer men att dom äter fisk.

Ja… eh? Sist när jag kollade var fisk ett djur och så även skaldjur. Inte havsfrukt.

Det kan tyckas vara en petig sak att påpeka men det är svårt att tex äta ute och be om vegetarisk mat och få förslag på olika fisk och skaldjursrätter ”vegetarianer brukar äta fisk/skaldjur”

Förlåt men vegetarianer äter INTE djur. Det är lixom det som är grejen med att vara vegetarian. Man äter inte djur. Det hörs ju på namnet.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Vegetarianism

http://miljoforskning.formas.se/en/Nummer/Juni-2004/Innehall/Temaartiklar/Fiskar-ar-som-andra-djur/

Själv räknar jag mig hit:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ovo_vegetarianism

5 reaktioner på ”Havets frukt?

  1. Jag kan förstå att det råder förvirring hos en del eftersom det finns oändligt antal olika variationer av just vegetariskt ätande.
    Jag har ett par kollegor som säger sig vara vegetarianer men som äter fisk och skaldjur. Vet inte riktigt hur man definierar det?!
    Själv äter jag enbart gott! 🙂

  2. Huvudsaken är att man vet vad som är den egna kosten. Själv vet jag inte vart jag är på längre .. rensar ut allt i kyl och frys som jag inte vill ha mer och fyller på med annat som verkar bättre 🙂

Synpunkter?

