Vitkål, morot, quinoa och ägg

20130613-164740.jpg
För två personer:
Skiva ett halvt vitkålshuvud fint. Riv tre morötter. Lägg i ugnsforn och häll generöst med olja över. Jag använde raps för den stod närmast. Strö över salt och någon form av chilikrydda. Jag använde den koreanska som jag älskar
Ställ in i mitten av ugnen i 225•
Rör om då och då.
När kålen är mjuk så knäcks fyra ägg över

20130613-165050.jpg
Ställen i igen igen till äggen är klara. Personligen tycker jag att lös gula är det enda raka för denna maträtt

Servera med quinoa och en blandning av vårlök och färsk koriander.
Det passar oxå bra med en stark sås till

20130613-165310.jpg
Detta
är vad jag kallar ”fest med rest”
🙂

20130613-165554.jpg

Synpunkter?

