Citygross Länna juli 2013

Citygross Länna saluför inte ekologiskt/krav kött eller pålägg.

http://www.citygross.se/Butiker/Lanna/

2013. I Sverige. Med alla skyltar utanför ”Sveriges bästa kött”

Jag är på gränsen till chockerad. En stor matbutik. En butikskedja.

Allt prat om ”äkta” mat hit och äkta mat dit… tjena säger jag. T.o.m min lilla Hemköpsbutik i Sköndals centrum har ekologiskt smörgåspålägg.

Så det blev inget kött till ungarna. Lika bra det va?

Jag fick svar från Citygross eftersom jag mailade dem

Hej Maria!

Tack för ditt mail.
Jag beklagar att du har fått det svar du fick hos oss och framförallt så stämmer det inte.
Vi har ekologiskt kött  i sortimentet.
Jag pratade precis med köttpersonalen och dessvärre var det slut, vilket förklarar varför du inte kunde hitta det.
På torsdag kommer det att komma in ekologisk högrev, entrecote, biff och ev rostbiff.

Vad det gäller ekologisk smörgåsmat så ska jag föra frågan vidare till vår färskvaruchef.

Har du fler önskemål eller frågor angående ekologiskt kött så hör gärna av dig till vår köttavdelning 08-556 284 12

Ännu märkligare att personen som ringer charkpersonalen då säger att dom inte har sådant.

Jajaja… V 33 öppnar ekodirekt i nya lokaler som ligger på den väg jag tar mig hem från jobbet – hurra!

En reaktion på ”Citygross Länna juli 2013

  1. Konstigt det där med besked, jag menar hur svårt kan det vara att säga att tyvärr är det slut? Det visar ju att de har rätt sortiment, om det tar slut.

Synpunkter?

