Grönt är skönt…

20130721-201959.jpg

20130721-202006.jpg

20130721-202017.jpg

20130721-202024.jpg

20130721-202030.jpg

…men är det gott?

Ägnade mig åt gammeldax byteshandel och fick två fulla kassar med sallad mot en bäddmadrass så vad gör en kvinna med två kassar sallad? Sätter igång att käka!

Meningen var att jag skulle sova innan nattens jobb… men det kommer att lösa sig i morgon…

Sköljde salladsbladen och fyllde halva mixern, la i en avokado, en halvbanan (de sistnämnda låg i kylen och såg ledsna ut…) 1 tsk spirulinapulver, lite agavesirap och 5 dl vatten och sedan mixade jag till kvällens ”middag”

Jag trodde det skulle smaka ”grönt” men det smakar milt och behagligt och lent för magen.

Och nej, jag har inte gått över på flytande kost, jag åt nachorester och tempehfräs till lunch och imorgon ska jag göra sallad… om ni förstår varför 🙂

2 reaktioner på ”Grönt är skönt…

Synpunkter?

