Mjölk, gluten och äggfria pannkakor

20130730-204837.jpg

Inspirerad härifrån http://blogg.wassaord.se/#post372 gräddade jag pannkakor till kvällen.

”no eggs” är en produkt jag aldrig använt och som jag inte har för avsikt att köpa så jag ersatte det med 1 msk linfrön som jag malde i kaffekvarnen innan jag la det i 3 msk vatten för att svälla.

Olivoljan i smeten blev kallpressad ekologisk rapsolja och sedan gräddade jag i lite kokosolja. Dom första blev lite svåra att vända men när plättlaggen (teflon) blev varm så fick jag frasiga goda pannkakor som serverades med vispbar tofugrädde och blåbärssylt

Gott.

Jag är glad att det finns så många som inspirerar på nätet. Hur skulle jag annars kunna komma på allt gott jag äter?

2.5 dl bovetemjöl

1/2 tsk salt

1 mak kallpressad rapsolja

(malet linfrö av 1 msk omalda + 3 msk vatten. Låt svälla 10 min)

4 dl mandelmjölk

Mixa och grädda i kokosfett

Synpunkter?

