Inlagd chili

20130818-162519.jpg

20130818-162531.jpg
Skördade lite på balkongen och fick fler chilifrukter än jag behöver för stunden. Det är väldigt varierande styrka på dom från mer paprikasmak till riktigt starka.
Bestämde mig att lägga in hälften och blanda alla sorter för att få lite smakvariation

Chilifrukter – skivade
4 dl vinäger. Jag använde äppel för jag hade störst flaska av det hemma men röd eller vit går lika bra.
4 dl vatten
4 msk socker
1.5 tsk salt

Koka upp vinäger, vatten, socker och salt. Lägg i chilifrukter och koka upp.
Låt svalna något och häll sedan i en rengjord burk. Jag körde min burk i ugnen i 100• efter att jag handdiskat burken.

Låt stå i kylen och provsmaka efter någon vecka.

3 reaktioner på ”Inlagd chili

  1. Det låter som en lag god åt hemmaodlade läckerheter 😛

    Själv föredrar jag numera vitvinsvinäger efter några olika smakomgångar!

Synpunkter?

