Medan jag drömmer om en Vita-mix…

Jag fortsätter att mixa smoothies med min ganska usla mixer och drömmer om en Vita-mix men dryga 5000 är dyrt för en mixer.

För att snabbt kunna fixa goda smoothies har jag alltid skivade frysta bananer i en burk i frysen. Det är basen som ger krämighet och märklig nog smakar bananer helt annorlunda som frysta.

Skiva 3-4 bananer och lägg på en skärbräda täckt med bakplåtspapper. Låt frysa över natten och ta sedan loss bitarna och förvara i en burk i frysen. En näve räcker bra till 4dl smoothies.

Favoriten just nu (inte på bild) är En näve fryst banan, 1 msk cashewsmör, 2 dl mandelmjölk, 2 dl kolsyrat vatten, 2 tsk linfröolja, 1/2 tsk agavesirap och en näve frysta hallon.

Ikväll ska jag mixa lite hampamjölk och cashewmjölk så att smoothiedrickandet kan fortsätta 🙂

2 reaktioner på ”Medan jag drömmer om en Vita-mix…

Synpunkter?

